Handige tips voor tijdens en na de Ride4aSmile – Slag om Nijverdal toertocht!

De volgende tips kunnen gebruikt worden voor tijdens en na de toertocht. De tips kunnen hopelijk de sportprestatie tijdens het wielrennen verbeteren!

#1 Maak gebruik van de verzorgingspost

Tijdens het sporten gebruikt je lichaam energie, deze is voornamelijk afkomstig uit koolhydraten. Bij de verzorgingspost is het belangrijk de nodige koolhydraten weer aan te vullen, dit kan onder andere door de producten van Sportvoedingswebshop die tijdens de tocht worden aangeboden. Buiten het energieverbruik verliest het lichaam ook veel vocht tijdens het wielrennen. Wanneer er te weinig wordt gedronken heeft dit invloed op het prestatievermogen van de sporter. Een handige vuistregel voor tijdens het sporten is om ieder kwartier zo’n 200ml vocht aan te vullen.

#2  Cooling-down

Om sneller te kunnen herstellen van de inspanning is het belangrijk om een cooling-down te doen. Tijdens de cooling-down daalt de lichaamstempratuur, dit bevorderd de afvoer van afvalstoffen die zijn opgebouwd tijdens de fietstocht. Door 10 tot 15 minuten heel rustig te fietsen na de toertocht wordt het herstel van uw lichaam bevorderd.

#3 Herstel door voeding

Neem na afloop van de toertocht de juiste voeding om optimaal te kunnen herstellen van toertocht over de Sallandse heuvelrug. Uw lichaam heeft veel koolhydraten verbruikt tijdens de toertocht, daarom is het belangrijk om deze ook weer terug aan te vullen. Het is ook verstandig om wat eiwitten in te nemen, omdat deze het spierherstel bevorderen en u zo dus eerder hersteld zult zijn. Sommige mensen krijgen last van hun maag bij het eten na een inspanning, houdt hier dus wel rekening mee.